Rabu, 19 September 2012

Saya Tak Kesah

Orang cakap saya tak pernah faham erti susah
Orang cakap saya hanya tahu senang
Orang cakap saya ni semua nak mudah
Mmg apa yang orang cakap itu adalah betul dan tidak saya nafikan
Namun,apakah orang itu tahu punca2 disebalik sikap saya itu?
Saya faham apa itu susah tapi saya tidak tunjukkan
Sa memang nak hidup senang sebab saya dah penah rasa susa
Dan saya memang nak mudah kerana saya dah bekerja keras untuk memudahkan ia.
Walaupun saya tak pernah kais pagi makan pagi,kais petang makan petang namun saya pernah
Merasa hanya ada rm 30 selama sebulan .tapi perlu ke saya hebohkan kepada semua orang tentang kesusahan saya?
Lagipun apa yang susahhya dengan rm30 sebulan?cuba berjimat cermat dan cari kerja sampingan untuk tambah pendapatan.
Hidup ni bukan hanya bila susah baru nk faham apa itu hidup..tak kira senang tak kira susah sentiasa bersyukur dengan rezeki allah bagi.bilansusah allah nak menguji,bila senang kita diminta bersyukur.orang putih cakap DONT JUDGE A BOOK BY ITS COVER.. y not before judge a book,we go and discover first?make some research,work hard understand it.u will get to know him/her. Human also like a book... so think about  it,babe...

Tiada ulasan: